Saturday 28 May 2011

The Dopper


I was out with a friend of mine, when she pulled one of these out of her bag. I loved it immediately! I always have a plastic bottle of water with me. Those bottles get dirty or they break and then you have to buy a new one. Expensive and bad for the environment. This is a hard plastic bottle, can be washed in the dishwasher and is, obviously, re-usable. Also, of every Dopper sold, a percentage goes to Simavi, that promotes clean drinking water in poor countries. I definitely want one! And, of course, the thing was designed by a TU Delft industrial designer.

See the Dopper website in Dutch or in English.

4 comments:

  1. Ja, ik heb 'm ook, mooi en fijn flesje, alleen te groot voor kleine tassen, dus bedacht ik er het doppertasje voor. (zie blog 4 mei) Zodra ik mijn rechterhand weer kan gebruiken ga ik aan de slag om er meer te maken.

    ReplyDelete
  2. Ziet er leuk uit die fles, en het is altijd andere landen/mensen die het niet zo goed hebben als wij er ook beter van worden. Ik ga er ook maar eens naar kijken, misschien is het wel wat voor mij. ✗✗✗ Essie

    ReplyDelete
  3. Je hebt nu al een mooi blog Sanne, jouw foto's zijn prachtig. EN toevallig gaat 'meine Tochter' na de zomer naar de middelbare school en ben ik, door MArine van reactie 1, aan het denken gezet over de Dopper. MOcht zij 'm trouwens niet willen, dan ben ik er natuurlijk ook nog :).

    ReplyDelete
  4. Ik wil er ook een. Ze zijn mooi!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...